Archiv pro měsíc: Leden 2015

Budování vlasti 28 01 2015

Není dne kdybychom oba nevzpomínali na jisté, cituji „budeme říkat“, pracovní úspěchy. Nyní dáváme v obvyklé pracovní době příklad všem, jak poznávat svou vlast a posilovat své zdraví v oblastech, kde dříve žili i lidé a nyní dávají dobrou noc jen němé tváře vybavené liščím ocasem. Počasí dnes moc nepřálo, ale bruslili a zkoušeli jsme klasiku na „manšestru“ a svezli jsme se v čerstvě upravené stopě mezi Novými Hamry, Chaloupkami a Jelením. Po letech strávených ve stínu píchacích hodin, pod knutou nesplnitelných termínů zadaných úkolů, přání a příkazů vedoucích vybavených mocí a někdy jen červenou knížkou, mohu jen potvrdit, že dvě hodiny pohybu na čersvém vzduchu s podporou kamaráda vám dají víc, než dobře zaplacená šestnáctihodinová směna ve svátek nebo o víkendu….Petr

Total distance: 19705 m
Max elevation: 954 m
Min elevation: 722 m
Average speed: 11.30 km/h
Total Time: 02:22:51

Pajndl 24 01 2015

Jak bylo v zimní přírodě, jak se vyrovnat s nízkým počtem molekul O2 v atmosféře  ve vysokých nadmořských výškách pustiny horských štítů a hřebenů mezi Sejfy a Pajndlem vám jistě rádi sdělí pěší Krušnokolci…také vám poradí, jak třídit odpady a snadno přežít v zimních podmínkách s využitím obsahu této nádoby poslední záchrany tak, aby jste nemuseli respektovat zákaz vyměšování na plot…

Celý příspěvek

Ve sněhu 20 01 2015

Nastal čas a vyrážím mezi sněhovými vločkami na místo startu, kde se mačká hejno šesti Tukanů kontrolované Zdeňkem. Nějak blednu nad zjištěním, že dnes chybí tabáková skupina ale s odvahou připínám na kolo novou blikačku, udávám zezadu tempo a neustále před sebou tlačím tým ve stoupání k Jaru, v čerstvě napadaném sněhu ke Goethově vyhlídce a sjezdu do Hůrek. Ve stoupání k hvězdárně dávám přednost cyklokrosové technice, na podrážky a nášlapy se lepí sníh, konečně jsou tretry upnuty v pedálech a řítím se v tempu ve stopách Tukanů k Vítkovce. Někdo tam nahoře otočil stmívačem, v šeru necháváme působit zákony tíže a lesními necestami ve sněhu a mokrém listí a sjíždíme k Alici. Kousek asfaltu, studená voda Teplé překonána a zasněžený výjezd k Rusalčině vyhlídce absolvujeme již s podporou světel. Roman zkouší fotit momentky za jízdy, stále lehce sněží, překonáváme vrchol Abergu, který je utopen v mlze. Svatý Linhart je za námi a před sjezdem do Doubí padá poznámka o kanálku, který zde čeká na nepozorné bajkery. Tentokrát žádně oběti a zasněžený asfalt lesní cesty zbytek týmu vede k základně, kde náčelník komentuje velmi slabou účast. No Bobo nezklamal, dostavil se, podal hlášení o píchlé duši a pěším pochodu z Hájku, podpořil debatu o stavu kotníku Petra Dimy a pomohl zaplnit konzumačku čárkami…Petr

Jeskynní vyhlídka u kříže 18 01 2015

Sobota je s ohledem na různá výročí a jiné životní mezníky tentokrát věnována rodinám . Honzík vypsal trasu a start, bez ohledu na předpovědi počasí, stanovil na něděli. Počasí se umoudřilo, vítr si vzal dovolenou, v děvět hodin ráno je skoro jako březnu a s trochou fantazie možná jak v dubnu a květnu. Vyrážíme kolem vodárny ve Staré Roli do Počeren a kolem mlýna do Jenišova. Slunce se klube z mraků a my se klubeme přes Hory a jezdecký areál, vybudovaný pro  potěchu jediné dcery a fandů milujících pohledy na svět z koňských hřbetů, k plotu farmy. Plot a farma je za námi, brodíme se bukovým listím a jsme v cíli dnešní akce na vyhlídce u kříže pod Ptačí skálou. Naše pohledy směřují do a přes údolí Ohře z nadmořské výšky 490 m.n.m. 110 metrů výšky nad hladinou, bezvětří, vrchol Koule a Vildenava jak na dlani, jen město jehož sláva se bude hvězd dotýkat není vidět. Další zápis do vrcholové knížky a pohled do Jeskynní vyhlídky komentuje Honzík, že je to na bajku asi nejetelné. Rychle klesáme a ztrácíme těch 110 metrů výšky po stezce, kde běhal Gardner a zkracoval si cestu od štoly pod Vildenavou. Voda v Ohři ubíhá rychle jako čas a společně s vlnami se ryhle dostáváme k geomorfologicky ojedinělým žulovým skalním útvarům s fragmenty reliktních borů a výskytem ohrožených druhů rostlin a živočichů, k místu které bylo vyhlášeno již v roce 1933 za chráněnou rezervaci. Sedíme u Hynka, posloucháme řeku šplouchající tóny opery "Hans Heiling“ Heinricha  Marschnera inspirované tímto thirelovým příběhem lásky a vzpomínáme s bratry Grimmovými a pány Goethem, Vilémem  Mrštíkem a Sigmundem Freundem, jak jsou tyto skály pojmenovány (Nevěsta se Ženichem, Páter, Muzikanti, Tchýně a Tchán, Svědkové). Dopíjíme, zvedáme kotvy a počítáme poslední kilometry na cestě k domovu. Výlet se povedl a elektronický ... číst dále [...]

Lednové Krásno 10 01 2015

"Je-li teplo v lednu, sahá bída ke dnu" nebo další přísloví "Ryje-li krtek v lednu, končí zima v květnu" potvrzují v tyto dny velké a neočekávané zvraty počasí i při dnešním výšlapu vedeném Honzíkem do neprobádaných míst kolem kamené Krásenské věže, výšlapem spojeným s odvážným průzkumem terénů a jídelního lístku v osvěžovně U Divočáka nasáklé kouřem a ozvěnou divokých mysliveckých zábav a jekotem z dětských šipkových turnajů. Silný a teplý západní vítr nám bere slova od úst, Karel s obtížemi zapaluje své vonné trubičky, vítr jenž ohýbá stromy, shazuje suché větve a hází nám je pod nohy. Po sněhu ani památky, louky nasáklé jak molitan pod hýžděmi háčka, všechny strouhy, potůčky, říčky až po okraj naplněné vodou. Počasí na tuto dobu neobvykle teplé i kravince na louce vystavují svou tvář slunci a větru. Na cestě míjíme s respektem Slavkovské městské popraviště. Místo, kde vykonal svou náročnou a jistě milovanou práci při posledním úkonu hrdelního práva na odsouzené delikventce kat. Stále silný vítr nám brání v pochodu, ale Karel se nepřízni počasí postavil čelem, nastavil prudkému vichru svou zadní tvář a zanechal za keři svou vizitku. Výšlap se chýlí ke konci. Bošířany, Moučné pytle, hájovna Bor, Fčelín jsou za námi, podrážky pohorek zcela obroušeny, kolena a kyčelní klouby opotřebeny a jsme před branami záchranné stanice U Buldoka. Malé osvěžení, ještě poslední metry domů, ke gauči, v klidu spočítat ušlé kilometry a myslím na bajkery jak s nimi zamával dnešní svěží vítr...Petr Dodatek: Je-li provaz suchý-je krásné počasí Je-li provaz mokrý-prší Je-li provaz vychýlen-fouká vítr Je-li provaz tvrdý-mrzne Visi-li provaz bez hnutí-je bezvětří Je-li provaz vodorovně je vichřice Není-li provaz vdět -je mlha Kýve-li se provaz -je zemětřesení Mizí-li vám ... číst dále [...]

Setkání na golfu 06 01 2015

Zimní cyklistika nemá chybu, je to úžasný zážitek, zvláště jízda na ledu, ve sněhu a v teplotách pod bodem mrazu. Přehlížíme blbé poznámky pěších, podrážky bot s nalepenými bačkorami ze sněhu a zalepené pláště dělají své. Kola ve stoupání kloužou, drapáky nezabírají, řazení zamrzá, nudle u nosu se prodlužují a zaplétají do drátů. Stoupání k zavřené vyhlídce Stefanievarte, obvykle snadno vyjetelné, se mění v hlubším sněhu na zimní turistiku a bajky slouží jen k opření. Jsme u paty zavřené kavárny a sjezd do Hůrek po asfaltu pokrytým ledem není překážkou. Míříme za kamarády, kteří bajky vyměnili za běžecké vybavení, vzpomněli na své znalosti při výběru vosků a prověřují svou fyzickou zdatnost na běžkách na sněhem pokrytém golfišti. Chvilka čekání v mrazáku a konečně dojíždějí zástupci ptačí říše s navlečenými běžkami. Společné foto, západ se barví do červena a rozsvícená světla nám ozařují sníh a led ve sjezdu kolem potoku Hloubek. Rychlost závratná, žádné pády, jen Dima se svižně pokládá a chrastí kostrou na ledě v Drahovicích. Vše přežil bez úhony a v klidu může slavit své životní výročí. Se zalepenými ústy cukerným roztokem s příchutí vajec a jinými nápoji určenými k přípitkům, mu přejme vše nejlepší …Petr

Karlovarské brdky 03 01 2015

Zima se konečně rozhodla pracovat a připravit pro otužilé a skalní bajkery místo bahna a louží sníh a led na stezkách v lázeňských lesích. V časovém limitu startu se dostavuje i Ouroďák a jeho rozměklá duše čeká, jakou trasu Jirka dnes naplánoval. Vyrážíme z nadmořské výšky 371 metrů n.m. do prostoru vymezeném řekami Ohře a Teplou, místem propleteným oficielními i neoznačenými, zasněženými, ledem a kluzkým listím pokrytými cestami. Tým se s jistotou pohybuje v tomto terénu nahoru i dolů, z nebe se začíná sypat sníh a kilometry a metry převýšení přibývají. Teplota klesá, trpí hlavně dva prsty na Bobově ruce. Kacířské hlasy a návrhy na zkrácení švihu po ujetí 16ti km zažehnány, náčelníkem rázně umlčeny. Počasí se neustále mění, mění se i profil tratě a Garmin s radostí načítá do statistiky další metry vzdálenosti i převýšení. Začíná pršet a v tomto počasí to již stačí. Poslední sjezd ve sněhu, ledu a listí, poslední klesání k vodárně a do útulné náruče základny. Kdo se nedostavil, může si vychutnat švih na fotkách, pěkně v křesle, na gauči, pod palmami…Petr

Nový Rok 01 01 2015

Tak sezona bajkování opět začíná a slova zkušených „jak na Nový rok, tak po celý rok“ bereme vážně. U kostela v Sedleci se sjíždí pamětníci, nováčci s cílem projet se klidnou novoroční krajinou, ledovými tratěmi zasypanými  sněhem, procvičit techniku jízdy a vyvětrat z krve a dechu zbytky silvestrovských oslav. Jirka důrazně připomíná dodržet tempo a držet se v blízkosti Ouroďáka, který se v rozvážném tempu dostavil v limitu akademické čtvrthodinky. Hodiny na kostele odbíjejí čtvrt, tým zdolává první metry asfaltu v tomto roce a je tu první defekt. Ouroďákova duše nezvládla zátěž a námahu ve stoupání k Lípě. Pomocné ruce, výbava poskytnutá týmem, čerstvý horský vzduch v nové duši a stoupáme vstříc ke Krmelci. Bobo je zachráněn, už jen kousek a Boží Dar zalitý sluncem nás vítá. Tým se potkává s kamarády a posílen o další členy stoupá na Neklid, kde nastává to pravé zimní bajkování na „pašerácké“, trénik zvládání smyků, rovnováhy a odvahy. Sjezdovka z Klínovce překonána a sjezd do Suché je za námi. Sníh se na cestě mění v led, zrádně mi podtrhuje přední kolo a pro jistotu ještě přehazuje přes řídítka. Podle stop ve sněhu v tom nejsem asi sám.  Stále klesáme, slunce se schovává do mlhy, ztráty žádné. Tempo se na asfaltu zvyšuje a za námi je Hluboký, Hroznětín, Velas, Otovice a jsme v cíli u kostela v Sedleci. Loučíme se a skalní ještě jedou probrat zážitky z dnešního švihu do osvěžovny. Prvních 63 kilometrů a 1142 metrů převýšení na computeru a na další máme celý Nový rok před sebou. Kolik jich bude?  …Petr