Archiv pro měsíc: Září 2014

Kadaň slavnosti vína 27 09 2014

Počasí slibuje návrat k lepším časům, podzimní barvy raší a vinná réva neroste jen v Toskánsku, Burgundsku a jiných ...sku, ale také je pěstována s láskou a v potu tváře v Kadani. Sobotní akce je tedy směřována směrem severním a s využitím pohodlí přepravy 2. cenové třídy rychlíkem do Prunéřova. Jsme přepraveni a vyrážíme ke Kadani, kde Petr s Monikou hledají vhodnou MTB obuv pro mladou slečnu. Ovšem jejich nároky jsou vysoké... barva, značka, cena a asi nejlépe s 12cm štekly. No bloudí po obchodě sem a tam jak černoši po Walstreetu. Já dávám přednost klidu a v sedle křesla cukrárny při ranní kávě a dortu. Obuv je asi vybrána a jedeme se podívat na slavnosti vína v horním klášteře. U fortny z nás vymačkali 30,-Kč a máme náhle možnost sledovat vinohrady, nabídku jídel, burčák i produkci vín z místního sklepa. V nabídce je také chlupaté prase, které má kudrny stejné barvy jako  jedna nejmenovaná Krušnokolkyně. Zuzka je z něj nadšená. Opouštíme klášterní prostory a vydáváme se do pustin mezi Kadaní a domovem. Slibované teplo se dostavuje a mi ochlazování větrem projíždíme Kláštercem. Petr K. nenápadně zahýbá v parku k zámku, aby si Monika mohla vyzkoušet jízdu po schodech. Naštěstí zeshora dolů. Monika to zvládla a i mé zuby docvakaly, tep se uklidnil a mohu se věnovat krajinářské fotografii. Projíždíme areálem lázní, kde nedávno utrácel prachy a upevňoval své chatrné zdraví Honzík doprovázený svou chotí. Krušnokolci ovšem upevňují své zdraví v sedle bajků a jízdou v terénu ve směru na Pernštejn. Malá zastávka u chaty "Na vyhlídce" na vrcholu skály, kde nás čeká krásný pohled do krajiny, jenž si lze vychutnat i na jedné noze. Rychlý sjezd k Ohři a hledáme a zvládáme cestu mezi kořeny, kamením, stromy a buření k Boči, kde nás čeká houpavá lávka a výjezd ke Kamenci. Obojí hravě zvládnuto a ... číst dále [...]

Okolo Bukové hory 23 09 2014

Tak se vše nějak rychle mění. Léto je za námi a Je první podzimní den, slunce se pere s mraky     a rtuť teploměru se schovává před chladem. Vyjíždíme na švih jen v pěti s cílem objet Bukovou horu, dosáhnout vrchol Vítkovy hory a dojet za světla domů. je opravdu chladno, ale ve stoupá- ní od Hubertusu kolem potoku Hloubek se zahříváme až dost. Ivan nás opouští a v časovém presu mizí domů. Chvilka rozhodování a jedeme po pěkné, stoupavé a od lesáků připravené      s propracovaným a bahnem pokrytým povrchem, bajkové cestě. Jako bonus jsou připraveny       a servírovány pěkné výhledy na Krušné hory, Svatobor, Pustý zámek a z Vítkovky hory na letiště, Andělskou horu, Pajndl, Plešivec, Růžák, vysílačku ve Staré Roli, Stefanie-varte, Výšinu přátelství, a Imperiál. Slunce zapadá, Vary se noří do stínů a tmy, teplota stále klesá a rychle také klesá naše nadmořská výška ve sjezdu ke Kome. Zahříváme se ve výjezdu od Atlantiku k Bristolu a k Malé Versailes. V Tuhnicích se loučím s Karlem a Tomášem, Pavel mě doprovází ke Kubrychtům, kde se potkáváme s Irčou, Zuzkou a potlučeným Bohoušem slavícím nekulaté narozeniny.            K oslavám se také přidávají chladem zkřehlí Tukani. Všichni se rozehříváme, teplota, sranda          a rámus stoupá… Petr

Total distance: 32507 m
Max elevation: 648 m
Min elevation: 373 m
Average speed: 17.36 km/h
Total Time: 07:20:31

Klínovec 20 09 2014

Konec teplého počasí a podzim se blíží a nápad vyjet na Klínovec z Varů za podmínek, na které dokonce Český hydrometeorologický ústav vydal výstrahu, se jeví jako velmi dobrý. Vyrážíme od Lidlu ve velmi okleštěné sestavě přes Sadov, Velký Rybník, Hroznětín k Subteře. Nečekaná překážka v podobě mazlavého, silně lepivého sajrajtu zabrzdila naše bajky u lomu za Velasem, kola se odmítají točit a stávkuje i řazení. Hodinka zdržení při mytí kol a opět jedeme. Stoupáme od Subtery pěkně v teple a ve svižném tempu, které určuje "rtuťovitý stařík" na novém bajku, brzy dosahujeme vrcholu Klínovce. Počasí se rychle mění, přes Doupov se žene od západu šedočerná stěna deště a lítají první blesky. V restauraci je volno a nepohrdáme nabídkou nápojů a menu. Venku je čina, slovo prší je slabý výraz pro provazy vody, které padají v souladu Newtonovými zákony pěkně kolmo na naše, již dnes jednou umyté bajky. Čekáme na vhodnou chvíli a vyjíždíme zpět v drobném dešti. Ovšem jako by na nás čekali. Někdo opět spustil naplno čerpadla a otevřel všechny kohouty, ventily, šoupata a před Božím Darem na nás není suchá nit. Naštěstí nás tam nahoře má někdo rád a poslal pro nás cyklobus s řidičem, jenž se zastyděl, že vyjel o 4 minuty dřív a vrátil se zodpovědně zpět. Ve Varech se loučíme a jedu s Luďkem doplnit ionty a oslavit záchranu od prochladnutí na základnu, kde se potkáváme s podobně promočenými a zabahněnými Tukany v čele s potlučeným Bobem po pádu na cyklostezce a lávce přes Rolavu. Probíráme všechna možná témata a také se hlásí a ozývá Irča ze závodu Sudety - je sedmá v kategorii nad 40let. Na dálku jí gratulujeme, kecáme o ničem, pivo teče a Míra ještě přidává lekce pro uvolnění zakyselených svalů. Je konečně tma a s Dimou vyrážím domů, švih i den se povedl.... Petr ... číst dále [...]

Loket 16. 09. 2014

Je úterý a Krušnokolci vyráží za Irčou, která má pracovní schůzku a plánování logistiky u Gardnera v Lokti. Sjíždíme ještě nedodělanou cyklostezku k plech Aréně u Lidlu (jsem zvědav jak se pojede obráceně a přes tři schody – no bude to asi pěkné maso). Míříme na západ do Tašovic a k oboře v Horách, pak dolů po betonovém povrchu ke Svatoškám. Irča v čele razí cestu přes Pionýrské a kolem Ohře, pěkně bahnem a terénem pod Loketský vrch. Zařazuji jedničku a v pěkném stoupání hledám ideální stopu a lapám po kyslíku. Na Kozích hřbetech se to láme a po žluté padáme do Lokte, kde asistujeme a kecáme Žírovi a Irče do přípravy výjezdu a k účasti na závodu Sudety 2014. Světla rychle ubývá a na základnu dojíždím spíše po hmatu, než za světla. Dnešní švih a sportovní aktivity Jirky Puše, Tukanů a Krušnokolců probrány, zajedeny a zapity, sedlám bajka a tmou se deru vzhůru k vysílačce. Jsem v dobrém týmu…

Total distance: 41435 m
Max elevation: 550 m
Min elevation: 373 m
Average speed: 17.84 km/h
Total Time: 05:48:12

Dolomity 06. – 13. 09. 2014

Ahoj Krušnokolci, tak jsem se vrátil do míst, které jsem kdysi překonával jako vysokohorský turista a teď vyvezl nový dres Krušnokolců do oblasti, kde se kocháte vším a na každém metru, ve které se po silnicích prohánějí jen samí úspěšní proletáři v kabrioletech značek Ferrari, Masseratti, Alfa Romeo, Mercedes, Audi, Bentley, MG, BMV, WV a také vyšvihaní profíci na silničkách. Fotky vám ukáží jen samé pěkné věci a krajinu, třetihorním geologickým vývojem připravenou a domorodým obyvatelstvem, za přispění gastarbeitrů z východu, upravenou pro potřeby turistického průmyslu 21. století. Cyklostezky, silničky, singltreky, brody, lesní úseky no paráda. Stoupání z Dubiny na Andělku je sranda proti úsekům, které hravě a rychle, v televizních přenosech zdolávají profesionální týmy při Giru a na kterých jsem překonal sám sebe ve výjezdu a ve sjezdech trhal rychlostní rekordy. Jsem rád zpátky v kraji mléka a strdí...Petr Antholzer See 07. 09. 2014 Po staré železnici 08. 09. 2014 Tre Cime 09. 09. 2014   Tre Cime 09. 09. 2014 San Sylvestro - Amlach - San Sylvestro 10. 09. 2014 Lago di Braiers Pragersee Wildsee 11. 09. 2014 San Sylvestro - Sexten - San Candido 12. 09. 2014   ... číst dále [...]

Kolem Varů 9. 9. 2014

V úterý jsme vyjeli kolem Varů k Sadovu, po „Královské“ k ÚSP nahoru na Stráň a přes pole domů. Žádné foto pouze mapa  a profil.

Total distance: 34387 m
Max elevation: 570 m
Min elevation: 418 m
Average speed: 17.64 km/h
Total Time: 02:48:13

Z Perninku přes Boží Dar, Jáchymov a Popovský kříž

Přes slabší obsazení 4 Krušnokolci vyrazili vlakem do Perninku. Míla na novém oři. Za krásného počasí se vydali přes Horní Blatnou, Bludnou, Mrtvý Rybník, po Ježíškové cestě, Boží Dar, Neklid, Jahodová Louka do Jáchymova. Cestou jsme potkali dva běžce Lucku s Ráďou a dál jsme pokračovali do Jáchymova kolem Běhounka novou lesní cestou na Popovský kříž. Z Popovského kříže pěkným sjezdem po nově vytvořené lesní cestě na Velký Rybník. Po malém občerstvení jsme dorazili domů.